21 mars 2011

Sandellhusen


Hörde talas om Sandellhusen, som byggs i Järfälla, idag.

Nyfiket letade jag upp dem på nätet.

Arkitekten och formgivaren Thomas Sandell har ritat husen, som är målade med svart slamfärg och byggda av lösvirke. De är 120 kvm. i två plan med en takhöjd av upp till drygt 5 meter. Annat som kännetecknar husen är höga fönsterpartier.

Det viktigaste är att husen kommer att vara extremt energisnåla och man beräknar driftskostnaden till ett fåtal tusenlappar per år!

Jag vet inte om jag är så förtjust i exteriören, eller ens planlösningen, men delar av interiören tilltalar mej absolut! Se bara på köket! Vitt, svart och stilrent!

Skulle vilja se husen "på riktigt".

2 kommentarer:

  1. Godmorgon!

    Ny dag framför oss!

    Vad glad jag blir att du gillade min blogg. Du är hjärtligt välkommen åter :)

    Riktigt läckert kök!

    Ha nu en bra dag! Vi hörs! Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt ljust kök :) Brukar det inte finnas ett visningshus? Isf. får du dit och kika på det :D

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...