30 mars 2011

Trädgårdsmässan


Godmorgon denna vackra onsdag!

Mina inköp på Nordiska Trädgårdar!

Läste på Odla.nu att Kungsängsliljan kan planteras ut i trädgården efter blomning och det ska jag förstås göra med min.

Montern där jag köpte den tillhörde Floristkompaniet.


Regnmätaren ska få ersätta den i plast jag haft på kollo sedan vi köpte det, två somrar tillbaka alltså.

Hade också tänkt köpa Trådspiras tankerutor, som man fäster i armeringsmattor. Alltså när man använder dem till växtstöd.
Priset var dock detsamma som i internetbutiken och jag är lite sparsam och hade önskat hitta dem till mässpris.

Funderar på om man inte kan göra egna. En skiva tunn stålplåt, en plåtsax....kanske under semestern...



Kramar /Lena


2 kommentarer:

  1. Kungsängsliljan är en av mina favvisar. Den är så fin. Kul att man kan sätta ut den i trädgården sen, hoppas den kommer upp för dig nästa år

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Jag älskar kungsängsliljor. Måste införskaffa fler till vrå trädgård :)
    Och vilken söt regnmätare.

    Idag fick jag hem fröer till vårt trädgårdsland.. åhh, vad jag blev sugen på att sätta igång med det nu :D Men men, det dröjer ju lite. Idag bled det plantering av penseér på framsidan iaf. Det är inte helt fel del heller :D

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...