13 april 2011

Balkongblommor



Köpte växter till balkongen häromdagen.

Vit förgätmigej, rosa/röd Bellis och vit Rosenbräcka samsas med en murgröna på ett gammalt pelarbord.
Bordet ska få agera arbetsbord på "nya" balkongen
Vet inte om jag ska sätta växterna tillsammans i en stor kruka eller om de ska få varsin.

Det blir lättare att sätta dem i rabatt om de inte samplanteras, fast det är finare tillsammans.
Återigen något att fundera över.

Igår köpte jag också sättpotatis, Cherie och Asterix. Nu ska de gro fint och så ska jag våga sätta några i landet lite tidigare än förra sommaren.
Några ska också få bli stora i hinkar så vi säkert har färskpotatis till midsommar.

Färskpotatis och egeninlagd sill......

Lena

2 kommentarer:

  1. Tjohoo :)
    Söta vårblommor :) Jag tycker det är fint när man ställer mindre blommor i var sin kruka fast ändå i en grupp, du skulle kunna ha något högt, en uppstickare, typ en påskhörna gjord av ståltråd! Såg dina fina blomsterpinnar och fick lust att damma av "ståltrådsrullen" :) Funderar på om man kunde göra en snurr så man kunde klämma in en liten plastad etikett som satt fast? Det finns mycket roligt och fint att göra, det är bara den där tiden :)

    Vårhälsningar Lotta 8`)

    SvaraRadera
  2. Härligt att göra fint på balkongen! Ser snyggt ut.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...