29 april 2011

Bullfest!


Fyra gånger per år bakar jag bullar!

När vi fyller år och bjuder på födelsedagsfika och till jul när jag bakar lussebullar.

Det är inte det att de inte blir goda eller att det är svårt, det enkla skälet är att vi är väldigt dåliga på att äta fikabröd!

Nu har ju dottern i och för sig "tvingat" oss att äta de goda koppkakorna hon gör ganska ofta, och när bullarna bakades hängde hon över mej för att lära sig göra degen själv. Sedan hjälptes vi åt att baka ut dem och att övervaka gräddningen.

Dottern blir tonåring på lördag och hon kommer att firas i dagarna två och efter eget önskemål, på kollo!

Ännu en helg där alltså!


Njut av veckans sista arbetsdag!

Kramar

3 kommentarer:

  1. Ååå, vilka smarriga bullar! Jag är en stor bullälskare, hellre en bulle än en bakelse för min del. Hoppas ni får en trevlig helg!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Kikar in lite snabbt för att önska dej en riktigt TREVLIG HELG!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag äslakr bullar men har nästan helt slutat baka. Anledningen är att både min man och jag är alldeles för glada i kaffebröd och har vi hemma så äter vi för mycket! Lite tråkigt egentligen för jag älskar att baka!
    Trevlig Valborg!
    Kram Irene

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...