11 april 2011

Du, sa maken...


...en sån där kaffehörna skulle vi ha hemma!

Sedan vi köpt kaffe till den goda maskinen igår bjöds vi upp till loungen för en kopp.

Man tar den smak och styrka man önskar och gör sitt kaffe själv. Varje färg på väggen hör till en kapsel kaffe med olika smak- jag väljer den starkaste och mest smakrika och gör en stor kopp.
Maken väljer gärna samma smak, men dricker det som en espresso, gott det också!

Sedan maskinen kommit till oss dricker jag många koppar på en dag, det är mitt "godis", och först nu vet jag hur kaffe ska smaka.

Nu ska jag ta mej en kopp innan matlagning, dammsugning och tvätten tar sin tid, delar sysslorna med maken förstås!

1 kommentar:

  1. Jag skulle aldrig kunna leva utan min espressomaskin. Att komma hem och göra sej en stor latte är livet :) Fast jag har ingen kapselmaskin, så jag får snällt stå och pressa. Men det har ju sin charm det med. Speciellt om man har ett intresse i det :D Sen kör jag pods när jag är lat ;)

    Jag tycker också att ni ska bygga en sådan kaffehörna. Snyggt att ha kapslarna sådär på väggen, ser ju riktigt snyggt ut när man plockat av det också. Kom igen nu!! :D

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...