13 april 2011

Sockergömma

Godmorgon denna underbara onsdag,
här kan jag höra vackert fågelkvitter!



När jag i sommar bjuder på jordgubbar till efterrätt i fina blommiga fat, ställer jag fram denna vackra silvriga sockerskål med tillhörande strösked.

Den är ett arv efter en gammal dam och har varit på kollo sedan den kom i vår ägo.
Svart och fläckig.

Men så fick jag det fina silverputsartipset av någon av er; varmt vatten, bakpulver och salt och i ett sådant bad har min sockerskål legat.

Nu blänker det så fint och det ska bli underbart att ställa på bordet tillsammans med egenodlade jordgubbar.

Jag äter alltid jordgubbar utan att söta dem, resten av familjen vill gärna sockra, nu ska de få göra det med stil!

Kramar till er alla!

Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...