21 april 2011


Tar en städpaus och visar vad jag hittat i trädgården. Mest glad är jag över violen.
Tyvärr växer den mitt i gräsmattan och om jag inte flyttar den till ett annat ställe kommer den att klippas bort!

Lökväxterna satte jag i höstas och jag har redan bestämt att jag inte ska ha tulpaner nästa år. Jag tycker inte att de är särskilt vackra innan de blommar och dessutom blommar de sent. Och de är riktigt fula medan de vissnar. Kanske ska jag ta upp dem och låta dem vissna ner i en korg? Hmm, undrar om jag orkar med det jobbet?

Här är det klarblå himmel, ca18 grader och jag fortsätter städa ute så det är fint för mammas dag imorgon!

Ha en fortsatt vacker dag!

Lena

2 kommentarer:

  1. Om det inte stör dej att violen är i gräsmattan så kan du ha den kvar. Man klipper ner den, men den kommer igen :D Jag såg idag att vi har violer på flera ställen i gräsmattan nu.. Jag får kanske också gräva upp och ha i rabatten. För hur fina de än så vill jag itne att de tar över gräset.. Men lite får stå kvar :D Jag har hört att det är myrorna som sprider violerna :)

    Ha en riktigt mysig påskhelg och hoppas ni får fint väder på kollo.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vad mysiga blommor!
    Jo, det är precis som du antog, IKEAs "segel". Vårt tak på uteplatsen mäter ca 3,6 x 2,5 m så den täcker inte hela taket, men jag tycker inte att det gör något. Den fyller fortfarande sin funktion och drar ögat till sig i stället för den fula plasten.
    Nu ska jag göra mitt bästa med att tömma godisskålen... ;)

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...