18 maj 2011

Onsdag...


...och mitt i veckan!

En Löjtnantshjärta står fin och stolt i ytterkanten av Pionrabatten.
Den passar bra där, en pion är rosa, en annan vit....

Längtar så till min trädgård, där har nog hänt massor sedan helgen.
Det har regnat till och från, solen har visat sig en hel del och det har varit någorlunda varmt.

Till helgen ska vi dit efter ett besök på den finaste av alla Handelsträdgårdar, Zetas i Segeltorp. Fick presentkort därifrån och kan kosta på mej lite flärd.

Jag vill ha perenner att sätta runt dammen, låga som gärna får breda ut sig, förslag någon?
I rabatten finns nu daggkåpa och iris i kanterna, mot mitten en humleblomster och ormöga. Färgerna är alltså blå/gul, humleblomsterns lite obestämbara brunviolett och blått. Rabatten ligger intill pionrabatten och jag vet inte hur jag ska blanda färger....

Har sett att jag fått många nya läsare och följare, Ni är alla väldigt Välkomna! Det gör mej glad!

Kramar till er alla!

Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...