19 maj 2011

Vårblommor


Det blev en yttepytte liten bukett liljekonvaljer igår och en extremt oskarp bild!

Idag är det Förskolans Dag och vi firar stort med en manifestation för förskolan i Observatorielunden.

Barnen har tillverkat ett "träd" av återvinningsmaterial där vi visar ett urval av årets dokumentationer! Varje avdelning i stadsdelen har tillverkat sitt träd. Olika medier är inbjudna och jag tror till och med det gått ut pressmeddelande om denna stora händelse.

Så kul att stadsdelen gör så mycket för att vi ska bli synliga som en del av samhället. En viktig del!


Jag kan inte vara med idag och fira, vaknade mitt i natten med en totalt igensvullen hals...och hosta...

Hoppas ändå på en fin dag!

Lena

4 kommentarer:

  1. Dom är underbara de små blommorna och doften är sagolik. Vilket fint växthus du har. Jag har alltid drömt om ett med en stor kristallkrona i... Vi får se i framtiden:).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Liljekonvaljer,doften är oslagbar och nu har jag plockat in lite från trädgården så jag har en liten bukett i Sovrummet,Köket och vardagsrummet vid datorn så jag alltid kan känna doften och titta på dom små vackra!
    Krya på dig
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag äslakr bilden!! Så himla fin, trots att den är oskarp. Det gör inget.

    Ja, idag hade jag det rätt lugnt i köket då fröknarna grillade korv med barnen. Så idag behövde jag inte laga så mycket mat :D

    Barnen hos oss verkade himla nöjda med dagens ansiktsmålning, glasskalas och korvgrillning alla avdelningar tillsammans.

    Jobbigt med ond hals. Och det vill man ju ijnte ha nu till helgen. Hoppas det går över riktigt snabbt!!

    Krya på dej!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Liljekonvaljer tillhör mina favoriter. Mina växer i norr så de är alltid lite sena.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...