15 juni 2011

Du, Lena..


..sa maken, vet du verkligen vad du gör? Pausa från bloggen? Det där inlägget borde du lagt i "spara", du gillar ju bloggen! Och inte har du väl tröttnat än? Efter ett halvår?

Ja, han har nog rätt!

Jag har gjort ny header, redigerat "Om mej", så nu kanske jag kan vara på rätt spår igen.

Det är viktigt för mej att det jag skriver stämmer med det jag tänkt och utan att verkligen precisera vad min blogg ska innehålla ger jag mej nu också större frihet att skriva om det som faller mej in!

Ni som varit med mej ett tag vet att jag på kort tid gick från några få läsare till många! En vinst ökade antalet läsare och därmed kommentarerna.
Och det kändes så helt otroligt att mina inlägg kunde intressera så många fantastiska människor runt om i vårt land att de/ni tog tid att kommentera!
Jag satte som mål att ha två inlägg varje dag, antagligen för att boosta mitt ego: många inlägg, många läsare och därför många kommentarer! Jag syns...jag finns... i cyberrymden!

Ja, hjälp, vad är det som driver oss till detta bloggande?!

Nu är jag i alla fall tillbaka, en dryg vecka kunde jag hålla mej borta och jag kommer bara skriva av lust från nu!
Inte snegla på antal läsare, inte skriva varje dag.
Stort tack för uppmuntrande kommentarer på mitt "pausinlägg"!

Foto är taget lördagen 11 juni, äntligen har min bondpion slagit ut! Tog hem tre kvistar, satte dem i den svarta Sahlinvasen, så vackert.




Nu väntar en härlig sommar, semesterresor, kolloliv och möten!
Vi ses/ Lena

7 kommentarer:

  1. Det hade kunnat varit mina ord, detta. Jag känner igen mig så och kör helt på samma linje. Bara lust, ibland blir det ofta och ibland kan det dröja. Man måste hinna njuta också!

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Kul att du skriver igen!
    Jag tror det är viktigt att blogga för sin egen skull. Så är det för mig i alla fall. Jag gör inlägg när och om jag känner för det.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka - du är efterlängtad! =)
    Vet du, jag satt precis och tänkte på dig, att jag skulle skriva en liten kommentar hos dig om att jag saknar dina inlägg, när jag såg att du skrivit ett nytt! Telepati??? *ler*
    Håller med dig, det är lätt att fastna i "blogg-hjulet", det är så härligt med den bekräftelse man får av alla läsare och man vill ju gärna dela med sig tillbaka. Ta det lugnt och njut av bloggandet, vi njuter när vi kommer hit, oavsett om det är två gånger om dagen eller en gång i månaden! =)
    Ha det bäst!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  4. *wihooo*!!! Vad glad jag blir :) Och jag gör samma sak.. skriver när jag känner för det :D Har jag inget jag vill dela med mej, då blir det heller inget i bloggen. Också tvärtom. Inga mål, inga krav.. Jag kommer ändå aldrig bli så stor som andra bloggar.. huvudsaken är att jag får skriva av mej :) Och det går i vågor.

    Kul att ha dej tillbaka!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tänkte väl det!
    Jag behöver en dos Lena då och då,det är så härligt att drömma mig in i din kollo värld mm.
    Jag tror eftersom att vi är flockdjur så dras vi till andras liv och öden och det är ett bra sätt att göra det bakom dataskärmen så man kan välja när och hur man vill dela och ta del av mötet!
    kram
    Tessan/ hemmakär

    SvaraRadera
  6. Bra tänkt och kul att du är här igen!
    I början hade jag många ideér om inlägg men nu är det svårare tycker jag. Men man får ta det i sin takt, ibland blir det lite längre mellan inläggen.

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Kul att du skriver igen. Det viktigaste med bloggandet tror jag är att man gör det för att man själv tycker att det är roligt och givande. Att det sedan är någon som läser det man skrivit är ju också roligt. Jag kan känna precis som du, jag har en blogg där jag skriver mycket om inredning, men nu på sommaren känner jag för att skriva och visa bilder från min trädgård, då gör jag det.
    Så lycka till och skriv om det du tycker om!!!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...