19 juni 2011

Hjälp...

...vad gräset vuxit på två veckor!

Jag förarbetade klippningen genom att gå med trimmern över de värsta bitarna innan maken tog fram gräsklipparen.

Han slet och svettades i evighetstid, medan jag gick efter och krattade upp gräsklippet.
Normalt låter vi det ligga, men nu var det absolut för mycket och istället för att ge näring åt gräsmattan skulle det kväva den. (Nu får det istället ge näring åt potatisplantorna!).

Nu har vi en fin gräsmattan igen där hela familjen spelade krocket senare. Jag förlorade!


Här är en bild på det jag tror är baksidans sockblomma...där syns också rester av det som en gång var en mycket spröd blomma..vad tror du LOTTA?

Klicka på namnet så kommer du till en fin blogg!


3 kommentarer:

  1. Heisann! Det hørtes kjent ut. Jeg og samboeren gikk også med både kantklipper og gressklipper i går. Men det ble bra til slutt :o) Nye søndagen! Klemmer, Marianne

    SvaraRadera
  2. Crocket lät himla mysigt.. :)
    Mindre mysigt med gräsklippning ;) Men så är det med regn och värme.. då växter det så det knakar *pheew*

    Ha en mysig söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att önska dig en härlig dag, hoppas du inte regnar bort!

    Kram kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...