24 augusti 2011

Kök och köksö


Härom dagen visade jag en bild över vår soffhörna och matplats. Här ser du en del av köket och köksön.

Vi renoverade köket för fyra år sedan och då var fortfarande ek det man använde mest till bänkskivor även om valnöt var på frammarsch.

Vi valde ek till bänkskivor, högblank vit (utan handtag) till skåpluckor, diskbänk i rostfritt med EN stooor fyrkantig låda och rektangulära svartskimrande kakelplattor.

Jag tapetserade baksidan av köksön med en turkost mönstrad tapet för att matcha den numera övermålade turkosa hörnväggen, den som markerade dåvarande matplats.

Jag är fortfarande glad över de val vi gjorde...utom ekskivan på bardisken och tapeten. Tapeten byter jag lätt ut och jag vill måla ekskivan. Några av er säger att det borde fungera bra, men jag drar mej för att sätta igång- tänk om det inte bli snyggt! Måste nog prata med färghandlaren för att bli övertygad!

Nu har jag alltså tre stora projekt att arbeta med i höst; köksö, garderobsmåleri och iordningställande av arbetsplats. Tror jag måste lägga upp en "Höstens Projektlista" här till höger och bocka av sak efter sak. Vad tror ni om det?

Ha en fortsatt fin avslutning på onsdagen!








Vilket härligt syftningsfel jag hade i förra inlägget, tack Hilla för att du såg det!

6 kommentarer:

  1. Snyggt, riktigt snyggt Lena!! Du har det där med fingertoppskänsla...

    Nu blev jag osäker på om du verkligen ska måla köksön vit?? Det bestämmer du givetvis själv men det ser så himla bra ut som det är :)

    Det jag saknar med vårt hus är att ha köket närmare vardagsrummet och uteplatsen, det blir ett sånt spring... men man kan inte få allt!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Glömde fråga... Har ni nya barstolar?? Var tog de "gamla" vägen??

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Snyggt! Kul att få se lite bilder från ditt "vanliga" hem. ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. God kväll,
    Låter spännande med tre stora projekt och jag tycker att det blir kul med "Höstens Projektlista".
    Jag är också inte helt nöjd med mitt kök men det får vänta ett par år.
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  5. Det är så kul med alla projekt, jag har också massvis på listan vet inte hur jag ska hinna med allt ;) Snygg blev du i håret också - det är dags för mig att besöka frisören med, tyvärr är jag för feg för kort hår men det ska i alla fall ansas. ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  6. Ser jättefint ut. Jag har hört att det blir bra om man målar med golvfärg. Men jag vet inte. Jag är också sugen, men inte helt övertygad. Sen funderar jag på att bara betsa skivorna med en vit lasyr som IKEA har. Så får man ett ljusare trä iaf. :)

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...