20 augusti 2011

Regn och fixardag


Vilket härligt fixaväder vi haft idag! Regnet har, nästan utan avbrott, fallit i 24 timmar nu.

Det passar riktigt bra idag när jag målar garderoben.

Har nämnt det förut, för att göra en hall i vår helt öppna entrévåning har vi ställt garderober med kortsidan mitt på en vägg, ganska nära ytterdörren- de står alltså ut rummet...om ni förstår?!
Och när vi köpte dem för 8 år sedan var ek i inredning det hetaste och det tyckte vi också.
På baksidan ställde vi grunda garderober som fungerar som förvaring för diverse pysselprylar.

Hela den här ekkolossen dominerar naturligtvis rummet, men är oumbärlig för oss. Så vad gör man? Köpa nytt likadant? Eller prova att måla?

Jag målar förstås! Kortändan som bara upplevdes som ett stycke ek är nu vit, jag har målat med samma färg som väggarna. Nu smälter den in! Ska ge er en före och efterbild i morgon, idag får ni se några hyllor i pysselskåpet. Där har jag bytt ut hyllplanen och den lilla förändringen lyfte! Ska måla stommen där också, men inte denna helg..

Hoppas ni inte regnat bort idag, förstår att det är besvärligt på många håll.






Redigerat! Inser att det är svårt att få grepp om hur vår entrévåning ser ut så jag ger ett nytt foto, med den hemska ekgarderoben som guide! Hoppas det hjälper!



4 kommentarer:

  1. Hej!
    Låter som du har lite pyssel. Visst är det roligt att vara inne och fixa lite. Idag har vi haft underbart väder, klarblå himmel. Men igår regnade det precis hela dagen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja, visst var det snyggt med ek...då! Jag ska försöka mig på att måla en billy från ekfaner till vitt (såklart) Får se när bara...
    Ha en skön fortsättning på helgen, kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej igen, tack för tipset med färgen =)
    Jag har varit på Snedbro ett par ggr, men det är så dyrt där tycker jag. Brukar åka till läkarmissionen; second hand till hjälp i Viksängen.
    kram

    SvaraRadera
  4. Låter så spännande med ditt hallprojekt. Ser fram emot nya bilder :)
    Ha en skön söndag!
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...