27 oktober 2011

De små oranga...

...ger oss fortfarande massor av vitaminer!

Tog hem tomatplantorna efter semestern, planterade om i nya krukor och ställde dem på balkongen. Kan inte påstå att jag varit särskilt duktig på att vårda dem, ibland har de visat tydliga tecken på törst och jag har heller inte, som jag brukar, klippt bort energistjälande blad. Ändå fortsätter de oförtrutet ge oss tomater.

Egentligen vill jag ta bort dem nu, jag behöver en av krukorna till att sätta lökar, vita Kungsängsliljor och vita tulpaner, i. Offrar nog en planta. En annan dag, en piggare dag!

GLAD, GLAD, GLAD för vinsten hos Hillevissan!

Kramar till er

4 kommentarer:

  1. Oj, nu hänger jag nästan inte med längre, hi hi..
    Lämnade just precis förra inlägget men grattis igen. Du verkar så glad, det glädjer mig med!

    kram

    SvaraRadera
  2. Här öser det inlägg! Hinner inte med idag riktigt.
    Grattis till vinsten! Passar ju bra nu när du är sjuk och måste ligga och ta det lugnt.

    Tomater är inte illa. Vi har ju faktiskt snart november!
    Fortsätt att krya på dig!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  3. Även här har vi en del tomater kvar. Ingen frost i Lugnet ännu nämligen.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Lyxigt att fortfarande få egna tomater att äta!
    Och grattis till vinsten- va roligt!!! :)

    Krya på dig, många kramar från Helena

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...