20 november 2011

Tack och lov för alla bloggare!

Godsaker!

Tack för all fin inspiration ni fina bloggskrivare ger!

Under året som gått har jag läst olika bloggar och lärt mej massor om trädgård, fått inspiration till all slags pyssel & fix, fått klart för mej hur jag vill inreda OCH jag har börjat baka!

Idag har vi haft en riktigt gråmulen småregnig dag och jag startade med att putsa fönster, nästa lördag ska ju adventsstjärnorna upp.

Sedan har jag bakat! Jag som annars bara bakat någon gång per år. Familjen är så glad!


Advent firar vi med födelsedags- och glöggmingel, maken fyller år nu i veckan!
Förutom glögg, kaffe, lussebullar, pepparkakswhoppies med grönmögelostfyllning kan jag bjuda på saffransmuffins i miniformat, chokladsnittar (recept Hildas hem) och Svärmors kolakakor (från Fiffiga systrar).

Jag tror det är roligt att baka!


Ha en skön avslutning på helgen!


8 kommentarer:

  1. Saffransmuffins måste jag prova någon dag! Gu så gott allt ser ut! Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh! Vad jag håller med! Denna hösten har varit en prövning för bloggens vara eller icke-vara, men det är för inspirerande att finnas, och givetvis läsas!

    Och baka är ju så bra för själen och det finns inget doftlus i världen som slår den doften! :)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen inspirerande med bloggar. Mycket bättre än tidningar tycker jag numera.
    De där bakverken låter kanongoda!

    Ha en bra ny vecka.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja inte trodde jag att bloggar kunde GE så mycket!
    Jag bakar alldeles för lite nuförtiden, men kanske lika bra då jag har ett gäng kg att gå ner haha :)
    Ha en fin vecka Lena, kraam Helena

    SvaraRadera
  5. Håller med dig helt och hållet vad gäller bloggar. Ser så mycket fint och får så mycket ideer, tips och inspiration.


    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Det ÄR roligt att baka.. Det är en bra avslappningsmetod för mej :) Skulle aldrig klara mej utan det.. bara som igår när jag bakade lussebullar. Det är ngn sorts befrielse att stå där med degen :)
    Dina kakor ser supersnarriga ut.

    Det är superkul med alla blogga och all inspiration. Synd bara att jag blivit så dålig på att komentera :( Men jag får väl söka bättra mej. Läser dock mycket :D

    Ha en bra, kommande, vecka
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jaa, vistt är det kul att alla finns!
    Har också norpat ett o annat recept av Sofia bla...

    kram

    SvaraRadera
  8. Man får massor med inspiration från alla bloggar! Det är så kul! Det såg riktigt gott ut, kakorna på bilden:-)

    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...