20 december 2011

Årets pepparkakshus!


Design, viss utkavling, montering och dekoration: Agnes
Viss utkavling och gräddning: Lena

Så är det gjort, årets pepparkakshus! Det står ensamt på skänken som ska få agera godisbord. På fredag ska några tomtar få flytta in och huset ska få ljus.

För det är ju som jag skrivit förr: nu planeras och fixas för den stora pytardagen, då huset städas, pyntet arrangeras, granen tas in för att behängas med fina kulor, paketen slås in och skinkan griljeras. En sån härlig längtan dit!


5 kommentarer:

  1. Så fint!!
    Här ska det tvättas och städas lite, jag jobbar varje dag fram till jul, så jag kommer ha det mysiga sista dagen, julgranen såklart, och lite kolakokande =)
    Ha en fin tisdag, kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Jaha, nu har jag handlat till limesillen trots att jag inte skulle göra fler sorter. Men den låter god och du var ju övertygande. Ha!

    Kul för er att ni har ett pepparkakshus. Det hade vi också, i ett dygn.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så alldeles lagom litet hus!
    Helt i min smak.
    Det gjorde ni bra.
    Ha det gott och God Jul
    Annika

    SvaraRadera
  4. Vilket ballt pepparkakshus! Visst är det härligt med allt det här fixandet innan. Jag älskar det! Det är det som gör hela julen :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...