31 januari 2012

Ersättning


Anemone Blanda, Balkansippa

Denna sötnos ersatte julens amaryllis.

Den är egentligen inte en traditionell krukväxt så det ska bli spännande att se hur den kommer att trivas hos oss. Optimal temperatur bör vara 20-22 grader och jag har ställt den i ett ganska kallt norrfönster, men jag är rädd att där är lite varmare än så.

Men julrosen som den delar fönster med är inte heller en krukväxt och den mår ju bra, än så länge, och jag håller tummarna för att Balkansippan också kan trivas.

Nu ska jag trivas med tisdagen och önskar dej detsamma!


2 kommentarer:

  1. Glöm nu inte turen till Weibulls ;-) Ledsen att jag lockar dig i fördärvet... Om sådden blir lyckad kan du få några plantor av mig.
    Ha en underbar tisdag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Supersöt liten blomma.. den kan du väl plantera ut på kollo senare?

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...