16 januari 2012

Frusen


Ser ni den suddiga skridskoåkaren?

Nu är isen stark nog för somliga att använda.

Inte för mej, jag väntar tills jag sett plogbilen köra på isen och plogat upp banan så jag vet att isen säkert håller för min tyngd.
Jag tycker om att åka långfärdsskridskor, men jag har en stor respekt (rädsla?) för isar och måste veta att jag inte kan braka igenom.

Nu är det måndag (nähä!), snön vräker ner och en ny jobbvecka väntar, en vecka som jag ännu så länge inte alls vet vad den innehåller.
Förhoppningsvis tänker jag, när den är slut, att jag lärt mej något nytt och användbart!

Ha det fint, alla ni därute!


10 kommentarer:

  1. Hehe, tänker som du, nånting stort måste åka på ien först. Inte för att jag ens äger skridskor men kan tycka det är mysigt att gå på isen ändå. Däremot har stora killen fått skridskor som jag vill prova- ja jag vill att HAN ska prova såklart :)
    Själv är jag ledig idag, ha en fin dag Lena!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Håller med dig - STOR respekt för isen!- Vill verkligen veta att den håller och då känns det bra om det är plogat :0)
    Här är det en VAB-dag, sonen hade 39 graders feber igår kväll så nu ska vi se smurfarna-filmen tillsammans.
    Ha det gott!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Är det J där ute :)

    Hoppas du får en fin vecka!!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag har ett par vita skridskor, med flera taggar men ge mig ut på en is som inte håller-ånej! Kan knappt stå på dem längre tror jag.
    De får hänga till prydnad lite till..

    kramen

    SvaraRadera
  5. Ja isar är läskiga, jag litar knappt på de ens när plogbilen kört för då tror jag att plogbilen gjort sprickor i isen - ha ha. Nej isar håller jag mig på avstånd ifrån helt & hållet ;) Härliga lakritscupkakes du gjort!

    kram F

    SvaraRadera
  6. Jag har väldig respekt för isen, precis som du! Men det ser väldigt mysigt ut med långfärdsskridskor, så det vore kul att prova någon gång!

    Fina cupcakes du gjort i förra inlägget! Väldigt fina för att vara dina första! :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Jag är som du, älskar att åka långfärdsskridskor men jisses vilken respekt jag har för isen. Jag blev lätt irriterad idag när jag såg ut genom fönstret och såg all snö men det är ju bara att inse att vi är bara i januari. Jag drömmer mig bort till vår och sommar istället :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Oj, har ni så kallt?? Här var det fyra plusgrader innan idag. Skicka gärna ner lite snö och kyla till oss. Det hade uppskattats :D

    Skönt att vi inte vet hur våra veckor ska bli.. så blir det ju en överraskning när ngt oväntat händer :D

    Ha en mysig måndagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Här har vi fortfarande ingen snö och ingen is heller. Enorma översvämningar har vi så det blir finafina isar om det fryser nu. Det är så bra med översvämningar för de bottenfryser fort och man kan knappast gå ner sig även om man skulle trampa igenom (vilket inte skulle hända mig eftersom jag har samma respekt/rädsla som du tror jag)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Hittade hit till din blogg idag!
    Vilka härliga bilder du visar.

    Må så gott!

    ♥♥♥Fröken Vit i Madickenhuset♥♥♥

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...