26 mars 2012

Återgå till det normala


Små raringar

Nu längtar jag till en normal vardag, utan visningar och oro.

När vi är där ska mina odlingar som stått ute i trapphuset en dryg vecka få komma in igen. Några plantor väntar på omskolning och jag ska fundera över hur jag ska ta hand om kärleksörten som spirar i krukan på balkongen.
Jag tror att de skulle må fint av att planteras i krukor med bra jord och få fortsätta växa inomhus tills de ska komma i en kruka på en atriumgård.
Det börjar också bli dags att så vit luktärt, de har jag inte köpt än så jag måste ta en tur till Weibulls och samtidigt passa på att köpa sallats- och rödbetsfröer. Kanske har de sättlök redan nu också.

Det blir en hemmadag idag och det känns verkligen inte roligt. Det finns vissa perioder under året som det går an att vara sjuk, detta är inte en sådan. Hoppas det räcker att vara hemma idag!

Kramar/ Lena


4 kommentarer:

  1. Jag förstår det, visningar och budgivningar och allt vad de medför kan verkligen vara utmattande. Men tänk va härligt det blir sen i juni eller tidigare...

    Ska bli såå spännande att få komma och kika på ert fina nya boende. Det ser vi fram emot.

    Krya på dig!!

    KRAM (tack för din kommentar, den värmde)

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att du har mycket runt dig nu..

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Ja den "grå" vardagen är grovt underskattad, finns inget bättre än när allt är som vanligt (iaf oftast). Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du ska vara rädd om dig, så är du sjuk ska du stanna hemma. Nu gör du som jag säger! (fniss)

    Värre saker kan ju hända än att behöva åka för att köpa fröer. Jag har tyvärr alla jag behöver men jag gör mig andra ärende till handelsträdgården. Sättlök finns säkert. Jag köpte det för ett par veckor sedan. Vill vara ute i god tid efter att ha blivit utan för ca fem år sedan. Inte kul!
    Hoppas du hittar spännande fröer.

    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...