8 april 2012

Det händer saker

 Vitsippor i häcken
 Kärleksörten bör nog delas
Den fina buskpionen skjuter skott
Daggkåpan, jag ska ha den i min nya trädgård

Vi tog en snabb tur till kollo idag. Tanken var att vi skulle storstäda trädgården, men min fina mamma har varit där tidigare och gjort det mesta av jobbet redan. Jag tog hand om dammrabatten där daggkåpan och kärleksörten växer.
Jag röjde också i pionrabatten där jag förra våren planterade tre nya vita pioner- av dem syns inte ett spår. Hoppas på att de visar sig nästa gång vi är där.

Nu dröjer det innan vi kan åka dit igen och den gången måste vi fixa i huset så en mäklare kan komma dit och ta bilder inför en försäljning. Tanken på försäljning är både vemodig och skön.

Ikväll förbereder vi inför morgondagens påsklunch med min mamma och pappa. Det blir en traditionell lunch med (hemmagjord) inlagd sill, lax, ägg, köttbullar och skinka. Det sistnämnda är nog mest till dottern. Kanske gör jag nya macarons ikväll också, det VAR verkligen enkelt och roligt. Funderar på att färga dessa blå och ha en vit chokladkräm emellan.

Önskar er alla en fortsatt fin påskdag!


7 kommentarer:

  1. Åhh, så ser det ut hos mig med i alla land. Det kommer upp hela tiden och det är verkligen lycka.

    Jag bakade mina macarons för första gången idag och det gick jättebra faktiskt. Lite svårt att få dem helt runda när man inte har en fuskplåt (något tips till mig). Men jag är riktigt nöjd. Nu blir det rosa till dopet också.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Tror jag kommer hem till dig så du kan visa hur man gör macarons. Vissa saker tar det bara emot att göra, av någon underlig anledning..men jag vill ju.
    Så fina vårtecken, det spirar lite här o var nu. Atjo prosit!

    Kram o ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Så underbart härliga bilder!
    Jag blev otroligt imponerad av din macaronsbakverk i förra inlägg. Det måste provas:)
    Önskar dig en god fortsättning på Påsken!
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera
  4. Kärleksörten tysk behöv mer pilts, men finns det hjärterum, som man brukar säga...

    SvaraRadera
  5. Förstår att det är tudelat i känslor med att sälja. Att ta med sig lite plantor kommer att göra att du alltid har med dig en del och varje gång du pysslar med de växterna påminns du. Det är bitterljuvt! Visst är det Jätteverbenena som jag har sått, fyra stycken grodde :-) Men jag är supernöjd. Vet inte riktigt var jag ska plantera dom, det gäller att välja rätt ställe.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Skönt med allt det gröna som spirar! Och allt som man med spänning väntar att skall börja spira! Ha det bra, hälsar Solveig i Rosendal-torpet

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...