25 april 2012

Ormöga

Blå

Var förbi kollo blixtsnabbt igår. Vi var där för att lämna glas, som ska ersätta trasiga rutor i växthuset, innan möte och nyckelöverlämning hos mäklaren.

Sprang runt med mobilen och fotade för brinnande livet. Det knoppas överallt nu och till min glädje såg jag att förra höstens planterade vita pioner överlevt vintern. I rabatten mot huset har jag tydligen satt någon form av anemoner och massor av pärlhyacinter. Hoppas de är kvar nästa gång vi kommer dit.

När vi lämnade kollo i höstas hade ormögat börja blomma om igen och nu blommar den igen. Skulle tro att den vilat drygt fem månader.

Idag blir det heldagsutflykt till skogen igen, det ser jag framemot, här är riktigt härligt strålande vårväder.


3 kommentarer:

  1. Aha, det är så den heter, ormöga! Såg den imorse när jag lämnade F och tänkte att det var en söt liten blomma. Man lär sig alltid något nytt :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Ormöga är en så tacksam växt!

    Hoppas du haft en härlig dag i skogen. SJälv har jag suttit inne hela dagen men det har regnat här så det gör inget.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...