31 maj 2012

Min växtbalkong

Eller delar av den!

Nu ska jag inte skola om eller plantera mer förrän jag är på plats i radhuset. På balkongen väntar kärleksört, aklejor, tomater, jordgubbar, chili, pelargoner, skruvpil, daggkåpa, gräslök, luktärt, hornviol, julros, jätteverbena, ormöga, vit lavendel och stjärnflocka på att få en fin plats i en miniträdgård. Där väntar en pion, kaprifol, humle, bukettapel och björnbär på sällskap.
Eftersom balkongen är stängd för bin och humlor går jag runt med en pensel i handen och pollinerar det som ska ge bär och frukt då och då.

En bra början på ett vardagsodlande!

Jo, den hesa halsen håller mej hemma idag med...och packa får vi göra en annan dag!









Vad har hänt med bilden...den var helt (nåja) skarp när jag gjorde collaget i photoscape!? Jämför här!

6 kommentarer:

  1. Det här med suddiga bilder har också drabbat mig.
    Jag förstår inte varför..de är bra i datorn innan jag lägger upp dem i bloggen?! Blogger strular ju igen på flera sätt, kanske detta också?
    Fina växter!

    kram

    SvaraRadera
  2. Mina chillisar mår jättebra och bär frukt, säger man så om chili? Nåja, fina är dom och ut ska dom...snart!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Käre värld så många växter! Du lär fylla radhustäppan direkt kanske?

    Krya på halsen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Om bilden på ngt vis gjorts större än orginalbilden så kan den bli suddig.

    jisses vad mycket du har osm ska fylla din lilla härliga trädgård. Du kommer ha så roligt, och tänk att du bara behöver gå utanför dörren för att få rå om dina plantor. Det är härligt :)

    Krya på halsen!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hejsan får jag tipsa om min tävling? Du kan vinna en JET SET klocka värd 998:- Dessutom lottas det ut massor av presentkort från UR & PENN.

    Kom direkt till tävlingen via länken. Eller gå in på min blogg www.alltomellen.blogg.se

    http://alltomellen.blogg.se/2012/may/finalvecka.html

    Jag hoppas hoppas hoppas du vill vara med och att vi båda vinner :)
    Kram Ellen

    SvaraRadera
  6. Oj vad mycket fina växter du har odlat, vad fint det kommer att bli!
    ha en fin kväll!
    kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...