17 augusti 2012

Pelargoner

 Rosenknoppspelargon

Pelargon Zonale


Jag kan inte riktigt bestämma vilken pelargon jag tycker är vackrast, fast det lutar åt den vanliga zonalen. Den känns spröd och ömtålig medan rosenknoppen är robust och lite tuff! Inte vet jag varför den ena känns bättre än den andra, men så är det.
Tänk att växter kan "tala" till en på det sättet.

Till nästa sommar ska jag skaffa en vit engelsk pelargon, en vit vildpelargon och en vit Mårbacka.
Kanske finns det fler sorter jag kan samla på?

För några timmar sedan tog den första arbetsveckan efter semestern slut och nu väntar en helg med vänner och Midnattslopp.
Nä, det är inte jag som ska springa. Jag ska njuta av folklivet och heja fram vännerna!




Kram och trevlig helg!


7 kommentarer:

  1. Dessa fina blommor! För några är sedan var det en tantblomma i mina ögon men nu har jag visst gått och blivit tant er jag tyckerså mycket om dom! Ha en skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt att ha dig tillbaka igen och pelargoner är ju så vackra :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Fina blommor! Det är väl så fint ordnat att man inte behöver välja en som man ska tycka mest om. Tror nog att jag gillar de flesta vita pelargoner. Dina är i alla fall jättefina!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag älskar pelargoner, alla på sitt sätt. Men mårbackan är nog finast :) Det är ju nästan som en blandning av rosen och zonale.
    Dessutom är det så roligt att ta sticklingar från dessa blommor, dom växer så det knakar och man kan lätt få ihop ett nytt litet gäng när man känner för det :)
    Och förutom att dom är så fina så tycker jag dom doftar så gott också.

    Ha en mysig helg.. detta är min sista innan allvaret dra igång igen. Ångesthelgen ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag gillar zonalen bäst. Den känns renare på nåt sätt, inte så "krusidulli!
    I är har vi rosa pelargonier på våran lillastuga och jag har aldrig varit med om sådan generös blomning,måste nog visa på bloggen någon dag. Nästa år måste jag bara testa med vita och hoppas på att de ska blomma lika mycket, så vackert det skulle vara!
    Trevlig helg på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, tänk att de där fina blommorna kan få en att le stort och det är härligt att det finns så många olika sorter att välja på. Jag hittar ständigt nya favoriter.

    Låter som du har en härlig helg framför dig Lena och att stå bredvid och heja är minst lika viktigt som att springa. De där hejaropen kan ge så mycket kraft. :)

    Sköt om dig och njut av helgen.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Älskar också pelargoner och vet egentligen inget om namn och så, jag tar dom jag tycker ser fina ut och hoppas på det bästa! Men mårbackor har jag ju ett par stycken....
    Jobbveckan börjar på onsdag för mig, blandade känslor inför det. Men mest för att det har varit så skönt att vara ledig med barnen, men jag stortrivs på mitt jobb så det blir nog bra det!
    Kram Helena

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...