30 augusti 2012

Vacker baksida

Chokladblomman

Igår tog jag in tre stänglar av chokladblomman och när jag skulle fota dem vände de baksidan till.
Eller var det så att denna blev den bästa bilden? När ska jag få ändan ur och köpa ett macro?

Nog är de fina så också?

Chokladblomman är en helt ny bekantskap för mej och jag förvånas över den ofantligt rika blomningen. Jag har satt den i en zinkhink på atriumgården. Där är inte särskilt solig, blomman får kanske en timme direkt sol per dag (om det nu är soligt, vilket det inte varit alltför många dagar denna sommar) och det verkar vara helt perfekt läge.

Tydligen kan man vinterförvara chokladblomman och antingen klipper man ner den och förvarar bara rotknölen, eller så hanterar man hela växten som pelargoner.

Jag ska nog köra pelargonvarianten!

Nu hoppas vi väl på en härlig torsdag!


9 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Jag lyckades inte övervintra mina chokladblommor förra året. Hoppas du lyckas bättre. Jag har inte haft någon i år, men blir lite sugen på att prova igen nästa år när jag ser alla dina fina inlägg om chokladblommorna. :-)

    SvaraRadera
  2. Den där baksidan missar man ofta, borde kika oftare på den;) Kramar

    SvaraRadera
  3. Chokladblomman är så fin!
    Både bak o fram...

    klem Tina

    SvaraRadera
  4. Verkligen fint. Ibland är undersidan minst lika fin som ovansidan :)

    SvaraRadera
  5. Åh, tack för tipset! Älskar min lilla chokladblomma :-) och du.... Köp dig ett makro det är ju så mycket roligare att fota blommor då ;-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Den är så fin och tacksam! Jag har aldrig lyckats övervintra den så nu har jag gett upp. Slänger och köper ny.

    Ett makro vill jag också ha.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Baken var också fin ;) Spännande och se om den klarar att övervintra. Fint med ert nya radhus och det måste vara underbart för dig med en tomt att plantera på du som är så blomförtjust och har gröna fingrar ;)
    Ja nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen efter en paus så du är välkommen att kika in hos mig när andan faller på!

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  8. Så snygg bild!
    Coolt om det går att övervintra den =0)
    Kram lInda

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...