27 september 2012

Hund och bakning


En av Agnes leksaker, räddad från slänghögen när vi flyttade

Idag har jag bakat igen och när Agnes kom hem till ett kakdoftande hem och en mamma med mobilen i handen frågade hon om jag hade tråkigt.

Och ja, det har jag! Så det är tur att jag har fått en fin maskin som kan arbeta för mej bara jag tillför ingredienser och klickar ut smet på plåtar. Idag blev det Chocolate-Chip Cookies från Monica Ahlbergs bok Rosendals Trädgårdscafé. Häromdagen bakade maskinen marängsnittar och i helgen bakade jag ju en variant av Vardaglyxs Biscotti. Jag kan bara baka torra kakor eftersom frysen är full av mat.

Det dumma är att ingen i familjen är särskilt glad i kakor, så de får väl ligga där i burkarna och se fina ut!

Att vårda spruckna revben tar på humöret och orken. Jag kan inte vila i ryggläge för då hostar jag, om jag sitter i soffan trycks revbenen ihop och det gör ont. Jag är trött av alla hostnätter och igår somnade jag till vid arbetsbordet...då var det bara att resa sig upp och gå omkring lite för sova kan jag ju inte.

Så det ska bli skönt att arbeta imorgon. Vi har heldagsplanering och vi kommer mest sitta rakt upp och ner och det ska jag väl klara.

Nu skickar jag en stor KRAM till er alla fantastiska människor därute, just nu är ni extra viktiga för mej!


1 kommentar:

  1. Har du trångt i frysen så finns det gott om plats här söderut. Så mycket gott du hinner med!

    Hoppas det går bra för dig att vara på jobbet i morgon. Jag har halvdag och de tär jag glad för.

    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...