26 september 2012

Regnig onsdag

 Chokladen, full av knopp

Luktärt, full av knopp


Ja, så är det. Mina krukade växter på atriumgården börjar se rätt tilltufsade och vildvuxna ut nu, såhär i slutet av säsongen och jag har tänkt att ta bort dem. Men det går inte eftersom de är helt översållade med knoppar. Knoppar väntar jag gärna på. Och med bara en fullt brukbar arm kanske det är lika bra att jag måste vänta.

Häromdagen såg jag en instagrambild av Blodtopp, en sån vill jag ha. Jag tror att den skulle vara fin tillsammans med chokladblomma och mina vita pelargoner ute på atriumgården nästa säsong. Jag tycker att det vita och svartbrunröda är fint på den teglade gården och ska nog satsa på växter i de färgerna. Kanske någon har andra förslag?


3 kommentarer:

  1. Usch, jag vill inte ens gå ut o kolla mina..
    Har haft mest fokus inne idag, det blev mörkt fort ute dessutom. Slapp se regnet m a o!

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Knoppar är guld!
    Låter som fina kombinationer. Menar du tips på ettåringar eller perenner eller båda?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja huh vad det har regnat idag :-(
    Men dina blommor är fina, trots regn ...

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...