24 oktober 2012

På min gård





  ...är det inte riktigt höst ännu!

Fast överallt annars är det riktig höst, en intensiv sådan med kvällsmöten och förberedelser för Köpenhamnshelgen.
Datorn hinner jag knappt öppna, fast jag läser er i mobilen och vet vad ni tar er för.

Ja, på atriumgården växer mycket fint ännu. Jag trodde ju för några veckor sedan att jag plockade min sista bukett luktärt, men så var det inte. Jag ska strax gå ut och plocka en ny, man har varnat för minusgrader till helgen så nu jag tror att detta kan bli den sista.
Chilin fortsätter också att mogna på sin buske, busken som ser extremt trött och ospänstig ut och egentligen borde ha gjort sitt, men eftersom frukterna fortsätter att mogna på den får den också vara kvar till efter helgen.

Kramar till er alla!





4 kommentarer:

  1. Är tveksam till om det blir fler buketter av luktärterna i år. De har avtagit rejält efter frosten. Jaja, det blev stor utdelning ändå tycker jag så jag klagar inte.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det läckert med luktärtorna. Vika kämpar :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Ja det är väldigt intensivt nu även här. Sista rycket för luktärtorna nu:) kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Jag har chilifrukter trots att busken ser helt vissen ut!

    kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...