18 oktober 2012

Torsdag


Nu ligger den där...

...den fållade linneduken. Jag har också tagit fram en mässingsljusstake, jag tycker den passar fint med de bruna flaskorna och ljuskronan.

När jag ska lägga på en duk på ett bord brukar jag blöta upp den ordentligt och sedan torktumla den lite lätt. Medan duken fortfarande är rejält fuktig lägger jag den på bordet. På det viset får jag en helt slät duk utan att stryka. Bra, eller hur? För hur kul är det att stryka meterlånga dukar!

Torsdag och nästan slut på en vecka som gick fort...
Ha en fin dag!



5 kommentarer:

  1. Jag manglar, har en orange Husqvarna i tvättstugan. Riktigt retro...

    kramen

    SvaraRadera
  2. nej det är inte kul alls. Lite som tjockare gardiner. Inte heller någon favorit! Det här var ett smart tips. Har ingen tumlare men jag får väl veva armarna med den på balkongen eller nåt!! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Åhhh tack för tipset - precis vad jag behövde idag för det står: "Stryka bamsestor duk" på min att göra lista - nu ska jag inte alls stryka utan göra som du istället ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Det bara svischar fram hinner knappt med :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Tiden går fort och just nu är det bra. Då har jag snart lov och sen kommer Erica hem igen.

    Kramar

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...