18 december 2012

Julros och foto


Under ett snötäcke finns den...


Julrosen från förra året.

Kunde inte låta bli att se hur det såg ut under täcket av snö. Och nog har knopparna vuxit sedan jag sist såg dem. Nu ska ju temperaturen ute vara runt nollan ett tag så kanske kan den vilja visa mer snart.
Vad tror du?

Nu har jag förklaringen till min fotodröm inatt: Ångest!
Igår när jag flyttade på kamerastativet som kameran var fastsatt i föll det till golvet. Rakt på objektivet, men eftersom jag hade linsskyddet på trodde jag att kameran klarade fallet. Inga synliga skador i alla fall. Men så var det inte! Zoomfunktionen har fått sig en smäll. Och autofokus fungerar inte alls. Och här sitter jag och kan inte ens ta mej till fotoreparatören, och nu är det snart jul när jag både har lust och tid att fota. Näe, jag tror jag ska gråta lite.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...