23 januari 2013

Lång väntan


En enda 

Som jag väntar på pärlhyacinterna, jag köpte dem för länge sedan och ännu så länge har en enda blomma tittat fram. Minns inte att det tog så lång tid förra året. Fast det kanske det gjorde, det är nog bara jag som vill ha full vår inne nu. (ser på bilden att det växer något i krukan som inte ska växa där!).

Jo, hade det varit soligt idag skulle det nog varit nästintill fullt dagsljus när jag kom hem, men här är grått, fuktigt och kylan går genom märg och ben. Det känns inte som om jag kommer bli varm alls idag om jag inte lägger mej i ett hett bad. Så får det nog bli!


9 kommentarer:

  1. Det känns som tiden står stilla... Vill inte börja längta efter våren riktigt än, blir så lång väntan...

    Jag vet inte vad det är men det verkar som de tidiga pärlhyacinterna inte riktigt håller måttet... Den jag köpte var blek i bladen och inte alls sådär fin som jag minns att det brukar vara...

    Kanske är för tidigt än... Inte vet jag.


    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fin den är, pärlhyacinten :) Ja, det är mycket, mycket längtan nu.... men snart är januari slut och då går det fortare :) Här är attans så kallt, fryser som bara den, så det blir filt och tänd brasa varje kväll, fast jag gillar att mysa, sticka lite - du vet :) Ha det allra bäst, kram ♥

    SvaraRadera
  3. I förrgår kände jag så - jag kommer aldrig tina upp igen. Frös konstant hela dagen. Usch!

    Här har jag blåa pärlhyacinter och de är också sega. Kanske lite tidigt för dem?

    Hoppas du har det bra såhär mitt i veckan.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Idag frös jag som en galning när jag gick hem från förskolan. Gillar inte när det kryper ner mot -20.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Fy tusan för kyla, gillar INTE!!
    Det är galet härligt med vårblommorna!
    Kramen!

    SvaraRadera
  6. Fint med blommorna! Kylan...inget vidare...vill ha våren och sommar! Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  7. Vill med ha vår nu =) Helt både inne och ute. Men snart så. Ett bad lät inte fel. Vilken mysig blogg du har. Jag kommer tillbaka. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. hejsan. Det är ju så fint med pärlhyacinter tycker jag! Då är det nästan lite vår när de kommer ut i butikerna:)
    Hoppas den slår ut fullt snart hos dig.
    Ha en fin dag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...