19 mars 2013

Veckans oranga


Makevald bukett

Så har vi ännu en veckobukett tulpaner hemma, denna gång i en vacker orange nyans, gillar att blombladen är lite randiga.

Nu har jag sått mina första fröer, ett antal aklejor som jag fick av finaste Elle i höstas tillsammans med en vit stjärnflocka och jag har också sått den första basilikan.
Nästa som ska sås är luktärten, men de väntar jag med ett tag. Det blir allt. Inga tomater eller chili i år.

Fin tisdag till er alla, hoppas vi inte blåser och snöar bort!




3 kommentarer:

  1. Så vacker orange färg;)
    Köper nog tulpaner till helgen....
    Ha de gott!
    kram

    SvaraRadera
  2. Underbar färg! Nu kom jag på att jag inte har haft tulpaner på ett par veckor. Måste ändra på det!
    Ännu har ingen snö kommit här och blåsandet har avtagit lite. Vi får se vad som händer i natt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin färg på tulpanerna
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...