16 maj 2013

Är det vad jag tror?!


En knopp? Eller bara ett nytt bladpar!

Mitt i allt elände igår försökte jag fånga min trädgård i bild. Här är Kaprifolen som förra året bara bjöd på blad och blommor allra högst upp, Jag trodde att jag tagit kål på den då jag högg av ganska tjocka rötter när jag i höstas gjorde surjordsrabatten, nu växer och frodas den som bara den.
I år har den också fått blad långt ner på den tjocka stammen, där veden nästan krullar av.
Jag har läst att det finns tidigblommande kaprifoler och hoppas och tror att det är blomknoppar jag ser på den redan nu. Det skulle jag må gott av!





5 kommentarer:

  1. Ja, det kan man undra!
    Jag var tvungen att gå ut nu och titta på min. Den ser ungefär likadan ut men den brukar börja blomma någon vecka in i juni tror jag.

    Jag var inne här lite tidigare för att se om du fått något provsvar. Att det ska behöva ta sådan tid. Förstår så väl att det är svårt att tänka på annat.
    Det är klart att du ska "skriva av dig" i din blogg om du känner att det kan hjälpa lite. Inget att be om ursäkt för. Tänker på dig!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Tänker också på dej! KRAMAR TILL DEJ, som jag inte vet om du kan känna, men sånt behövs i såna här stunder av oro som du nu har! Förstår din oro...
    Hoppas du få tillfällen att sova liten stund, kanske på dagen i en solstol?
    Varma hälsn Lena

    SvaraRadera
  3. Vacker bild, knoppar är vackra och inger hopp!
    Stor styrkekram!
    Helen

    SvaraRadera
  4. Hoppas det är knoppar! Vissa växter mår bättre av att störas, kul när de reagerar så :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Hej Lena!
    Kikar bara in som snabbast och vill önska dig en fin helg! Hoppas du mår så bra som du bara kan, tänker ofta på dig!
    Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...