29 maj 2013

Buren klar


Rådjurstopp

Nu är de på plats, burarna över pallkragarna som jag hoppas ska hålla ovälkomna gäster borta.

Fem ledsna och ytterst små jordgubbsplantor som jag tagit med från kollo hade klarat vintern och de har fått sällskap av två nya friska plantor med blommor och kart från Zetas. Jag hoppas så att de ska ge oss goda gubbar i sommar.
I den andra lådan växer olika slags sallat och tillsammans med tomatplantan jag köpte igår blir de en fin grund till sallad i sommar.
Fint att ha en egen trädgård, även om den är liten!


5 kommentarer:

  1. Men va smart! Jag är lite orolig nu när vi byggde så höga odlingslådor att dom är i perfekt äthöjd för de större djuren....! Ska visa mannen.
    Hoppas det är bra med dig, stor kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt och klokt tänkt!
    Så klart måste liten trädgård vara bättre än ingen alls.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att ni måste bura in allt för att inte rådjuen ska äta upp det. Här kommer de bara till oss under vintern för mat, nu är de i skogen och äter. Men det verkar vara många som har detta problem

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Blir kanonbra! Skönt att veta att de finns kvar där när du vaknar på morgonen :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Superduperbra!
    Snart ses vi ju....

    kram TinaTheShed

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...