14 maj 2013

En veckans röda


Freesia, eller?

Nu är ju tulpansäsongen ohjälpligt slut och jag får köpa annat. Vara utan snittblommor går ju inte.
Jag trodde jag köpte Freesia, men efter att kollat med underbara google är jag plötsligt osäker.
Vackert röd är den i alla fall.

Snart på väg till jobbet, veckans tidigaste och längsta dag, och det gillar jag inte! Jag är inte gjord för att gå upp tidigt och nu när jag sliter med att kunna somna på kvällen över huvud taget är det extra plågsamt. Ja, för sömnsvårigheter är de enda sviterna jag har av min leverutredning som jag ännu inte fått något svar på än. På torsdag har de magiska fyra veckorna gått och om de inte meddelat mej något resultat kommer jag sitta i telefon på fredag tills jag vet. Och då är denna outhärdliga väntan över!

Ni hjälper väl till att hålla alla tummar för att det är något lättbehandlat!


5 kommentarer:

  1. Håller tummarna oredentligt!
    Hoppas du får en fin dag!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar och tår!
    Kramar Hélena

    SvaraRadera
  3. Har just hittat din blogg som jag gillar. Så många fina bilder och inspiration. Lycka till på fredag. :)
    P.S Den där blomman heter Alstromeria.

    SvaraRadera
  4. Om du visste hur ofta jag tänker på dig och samtalet du väntar på. Håller så klart tummarna.

    Blomman heter nog Alstromeria men visst liknar den Freesian.

    Idag har jag varit rejält trött. Kanske för att jag sovit dåligt i natt. Brukar oftast sova helt okej. Har även lite av förkylningen kvar i halsen känner jag så det är kanske en kombination. Hur som helst så är det bara en natt och jag är trött. Då kan jag ju föreställa mig hur det är om man har svårt att sova natt efter natt. Inte kul. Hoppas det snart blir bättre med det för din del.

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Alstromeria är helt rätt namn! finns i så många vackra färger.
    Håller tummarna för dej, det går säkert bra! Trötthet får man säkert också av oron, väntan...Kram Lena

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...