25 juni 2013

Äntligen doftar det choklad!


Nu blommar chokladen!

Köpte den för evigheter sedan, full med knopp och inte förrän nu öppnar de sig. Jag har varit lite orolig när inget har hänt, den står i samma kruka och på samma plats som förra årets chokladblomma. Men nu behöver jag inte vara orolig längre.

Fast det är jag lite för barnet, det var svårt att säga hejdå inatt. Hon har den där hemska ambivalenta känslan av rädsla och förväntan. Rädd för att vara ifrån oss, det är första gången det är såhär länge och förväntan inför vad som kommer.

Hon behöver nog komma på plats hos värdmamman, gå till skolan och umgås med nya vänner någon dag så är allt bara spännande....


Visst är det så?!


3 kommentarer:

  1. Det tror jag absolut. Det kommer stärka både henne och dig när du ser hur bra det kommer gå sen. Men jag förstår din känsla! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Det kommer säkert kännas bra för henne när hon väl kommit på plats.

    Fina chokladblomman! Jag har ingen i år faktiskt. Dumt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är inte lätt att vara förälder! Men det kommer att gå så bra, det är jag säker på! Det är en klok och duktig tjej ni har.
    Kul med chokladblomman!

    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...