27 juni 2013

Nu sätter det fart


Pelargoner, ros och chokladblomma välkomnar när man går in genom porten

Plötsligt har alla blommor på atriumgården bestämt sig för att visa sig från sin bästa sida, allt blommar så fint.

Pelargonerna har fram till nu varit i någon slags vila sedan jag vande dem vid ett uteliv för länge sedan och chokladen har haft fyra veckor på sig att acklimatiseras här. Men nu....

Idag är det en riktigt gråmulen, fast varm dag och jag har ägnat en del av den åt att göra persiljepesto. Så lite det blir av så mycket! Två ganska små burkar blev det bara och det är tur att bladpersiljan växer bra i sin låda att jag snart kan göra mer.
Dumt nog sådde jag för lite basilika i våras, den vi har räcker bara som smaksättare och jag får snällt vänta på de jag sådde för några veckor sedan, för nog är en basilikapesto lite godare?

Jag tror att det värsta regnvädret dragit över landet nu och önskar er en fortsatt fin torsdag!




1 kommentar:

  1. Hur gick det med Götet o alla butiker?
    Snacka om att det växer nu, fast mest gräs träd o buskar hos mig...

    Trevlig helg

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...