29 juni 2013

Symmetri




Det finns något lockande med denna typ av rabatt också, det där oerhört välordnade och ansande.
Jag slits mellan om det är fint eller bara tråkigt.

Det bästa är att jag inte behöver ta ställning till vad jag tycker, hos mej finns inte plats för något liknande! Det som finns är rufsigt och tufsigt och just idag tror jag att jag ska hålla i ogräsjärnet ett tag, jag brukar alltid känna mej snäll då.

Snäll vet jag inte om jag var igår precis. Såg sista avsnittet av Trädgårdsonsdag på paddan och John pratade om att nu ska man ta bort det utblommade, ogräsrensa och ge näring till växterna.

Näring ja, tog fram min stora dunk, doserade som man ska och vattnade- en kanna till varje växt, så nöjd jag kände mej!
Inte förrän efteråt såg jag att en kanna ska räcka till 5 kvm, jag gav näring till sju gånger så stor yta.
Ska bli intressant och läskigt att se vad som händer.

Någon som kan ge mej en hint?

En solmolnig kram till er alla!


2 kommentarer:

  1. Det går nog bra. Det är ju bara en gång du gett växterna den dosen. Se det som ett experiment ;)

    Hoppas du haft en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det kommer kanske växa så att det knakar om det. ;)

    Sådana rabatter som på dina bilder får mig att tänka på parker och slott. Där känns de helt ok tycker jag. Men så har de också personal vars uppgift är att bara hålla på och rensa ogräs och fixa. Här hemma finns inte den personalen så även här är det lite mer tilltufsade rabatter som gäller och det trivs jag bra med.

    Sköt om dig Lena!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...