13 augusti 2013

Nytt på mitt matbord


Ljuskoppar i koppar

Jag har skrivit det förr, jag är otroligt dålig på att köpa fägring, sånt som gör ett hem lite mer levande. Och därför är jag extra glad att dessa, från HouseDoctor, fick komma med hem från Göteborg.

Idag har jag jobbat för första gången på mycket länge och det känns så skönt att få komma in i en normal lunk igen. Visserligen arbetar jag bara tre timmar/dag fram till i slutet av augusti, så förutsättningarna för att det ska fortsätta bra är stora. Efter flera månader hemma behöver jag mjukstarta.

Alla pratar om höst nu och alldeles nyss kommenterade jag på en blogg att det hos oss fortfarande är högsommar med varm och skön sol. Det skulle jag inte gjort, för nu åskar och mullrar det runt mej, även om solen tittar fram då och då.
Och nog har vi haft höstkänning här med, men vi är inte ens i mitten av augusti så än finns väl hopp om fler varma dagar?




6 kommentarer:

  1. FLer varma dagar blir det säkert, tror jag. Idag har vi dock haft betydligt svalare, regnskurar och muller i flera omgångar. Lite höstkänsla mellan varven. Gör mig inget iofs. Men som sagt några fler sköna och soliga dagar kommer säkert i någon omgång igen men denna veckan ser ut att bli fortsatt svalare än de senaste.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga ljuskoppar. Jag är också dålig på att köpa in mysprylar. Känns som det står längst ner på priolistan. Kanske är det därför jag älskar att dekorera till jul.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Snyggt med kopparfärgat!
    Klart att vi måste få fler varma fina dagar. Det får inte vara slut redan. Men det har varit väldigt många mörka moln de senaste dagarna.
    Jag ser att allt är klart på din attgöra-lista! Vad ska du då göra?

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Snygga saker!! Har alldeles för många mysprylar, måste göra mig av med dem. Vill förnya nu...

    kram

    SvaraRadera
  5. SÅ SNYGGT!!! Tack för inspirationen :)
    <3 Jennie

    SvaraRadera
  6. Så fina! Visst är det mysigt i området runt Floramor och Krukatös? En riktig favorit för mig. Härligt att läsa om hur du sakta återvänder till ett friskare liv Lena.
    Ha en bra helg
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...