13 september 2013

Mitt stenparti


Lilla kärleksörten blommar fint


Taklöken ser likadan ut som när jag satte den

Det som var ett experiment funkade ganska bra. Allt finns kvar även om det kanske inte spridit sig som jag önskade. Men det kan kanske bero på att jag inte skött om det alls. Under de längsta torrperioderna vattnade jag lite lätt och någon enstaka gång har jag givit näring. Det konstiga är att de små aklejaplantorna som jag satte då ser exakt likadana ut nu, de har inte vuxit något alls men heller inte torkat ihop. Undrar vad som händer med dem under vintern.

Även om jag verkligen gillar vädret vi har, med temperaturer på runt 20 grader och sol börjar jag nästan längta till höst nu. Jag vill "städa" i trädgården, sätta vårlökar, göra nytt jordgubbsland i pallkragen, plantera röda bonuspionen i den stora krukan, flytta en hortensia till surjordsrabatten...och ta bort luktärten!
Sedan ska jag vila och vänta in december...



1 kommentar:

  1. Ta det lugnt du när det gäller taklöken! Den kommer som sjutton nästa år.... Säkert även aklejorna! Jag förstår din känsla om att hösten kan komma. Jag är nyfiken på vad som hänt på min en meter höga stubbe som är översållad med luktärter...För under har jag i våras planterat murgröna och tanken var att den ska klättra upp och täcka stubben.... Jag anar den lite där bakom! Men man kan ju inte klippa ner de doftande! Eller hur?

    ha en skön helg!

    kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...