29 september 2013

Söndagsplaner

Vitt ska bli svart

Detta är en "förebild" av vår soffa. Vi har till slut bestämt att oss för att byta sofftyg och igår var vi och köpte ett svart, lite grovt, tyg. Det ska på idag, fast jag drar mej för det eftersom det är ganska krångligt.

Ser ni att jag har satt upp gardiner, de allra första i detta hus! Jag gillar egentligen inte gardiner, men snart ska vi ha nattgäster och eftersom de ska sova här känns det som om det skulle vara trevligt om man kan dra för gardiner under natten i alla fall. Jag valde benvita linnegardiner och jag har tvättat och torktumlat dem så de är lite skrynkliga och faktum är att jag tycker det känns rätt okej.

Ja, jag fixar fortfarande med ommöbleringen och det ska ordnas lite med antennsladd och elkontakter, vi ska byta ut golvlampan mot en vägglampa, jag ska hänga om tavlor....
Dessutom håller vi på att planera en renovering av vårt kök.
Vi kommer anlita samma firma som gjorde vårt kök i förra lägenheten. Bara våra planer klarnar lite mer kan de lämna offert och om allt är ok kan de sätta igång om någon månad. Det vore kul om det är klart till jul.

Nä, nu ska jag börja byta sofföverdrag, jag börjar med plymåerna...

Ha en fin söndag!



4 kommentarer:

  1. Vilken förändring det blir med svart soffa, det blir ett helt nytt vardagsrum! Jag tycker det var jättefint med grdinerna, det blir lite med ombonat och textilier är ju dessutom ljuddämpande (vilket är en fördel om man har en öppen planlösning). Jag är också utan gardiner på några ställen i huset, där det helt enkelt inte passar. Medan det på andra ställen krävs då det skulle se konstigt ut annars. Trivs med både ock!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det ser jättefint ut med gardinerna tycker jag. Hoppas det har gått bra med sofftygsbytet. Inte lätt det där.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag brukar alltid ha svårt att sätta upp gardiner men när de väl är på plats gillar jag den ombonade känslan. Ser jättefint ut. Älskar färgen på kuddarna!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Det ska bli roligt att se soffan i svart. Sonen med fru vill ha en likadan.
    Snyggt och ombonat med gardinerna!

    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...