15 december 2013

Hej!


Det får bli en bild tagen på kvällen, det är ju inte  ljust ens på dagen!

Hur har ni det därute? Här lyser julkänslan med sin frånvaro, trots att jag gjort ett och annat julgodis, pimpat taklampan och köpt en del julklappar. Det är grått ute och några plusgrader, jag behöver kyla, gärna kombinerad med snö, för att få julfeeling.
Möjligen ger frosseriet av blommor en lite aning om helgen som kommer snart.
Jag fyller gärna varje tom yta med amaryllis, både lök och snitt, och hyacinter. Och jag väljer vita förstås! Dessa står på trappavsatsen och är ett fint blickfång alla gånger vi springer upp och ner. I fönstret ovanför hänger hyacinter i gamla ljuslyktor, fullständigt omöjliga att fotografera även om jag lagt ut en suddig bild på dem på Instagram

För övrigt blir alla bilder suddiga och gryniga nu, jag vill inte fota med blixt och det är bara dagsljus några timmar mitt på dagen, såvida det inte är grått och trist som det varit några dagar nu.


Imorgon startar sista jobbveckan innan låååång ledighet!

Kramar / Lena

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen inte lätt att få bra bilder nu. Jag vill inte heller ta med blixt för det ser bara onaturligt ut.
    Jag jobbar tre dagar denna veckan och sen är det LOV.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Läste ditt förra inlägg, så skönt att få komma iväg och rå om sig själv, samla kraft och energi som du behöver. (jag har börjat på qi-gong) Tycker du gjorde rätt i att boka! Här är det inte lätt att få nån energi eller julkänsla, och det verkar inte bättre att snön håller sig borta ännu längre... Riktigt svårt att fota i detta mörker.
    Ha en skön vecka, kram Jenny

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...